הבחירות בחיפה: שלוש המפלגות התפצלו לשלוש רשימות

איתי גדסי 5 Comment on הבחירות בחיפה: שלוש המפלגות התפצלו לשלוש רשימות

הרשימה שאיחדה את דגל התורה, ש"ס ואגודת ישראל בעיר חיפה, התפרקה: המפלגות מריצות רשימות נפרדות למועצת העיר ואף חלוקות בשאלת התמיכה לראשות העיר

אלפר ויהב בימים אחרים
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמי מילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבחירות בחיפה. הרשימה המאוחדת שהיתה מורכבת במשך שנים ארוכות מאגודת ישראל, דגל התורה וש"ס, מתפרקת וכל מפלגה רצה עם רשימה משלה. הפילוג המרכזי החל עם שאלת התמיכה בראש העיר המכהן, יונה יהב. דגל התורה שנקלעה למחלוקת ועימות מתוקשר ומתמשך עם ראש העיר המכהן יהב, הודיע כי לא תתמוך בו לקדנציה נוספת. לעומתה, אגודת ישראל וש"ס, הודיעו על תמיכה ביהב ה שהוביל לפירוק האחדות בין המפלגות.

מפלגות ש"ס ואגודת ישראל, שקלו ריצה משותפת. ש"ס הציעה לאגודת ישראל את המקום השני ברשימתה אך אגודת ישראל דרשה לקבל את המקום הראשון ולקיים רוטציה על תפקיד סגן ראש העיר שבהצעת ש"ס תישאר בידיה בלבד. הניסיונות להגיע להבנות לא צלחו ובכך הודיעו המפלגות על ריצה בנפרד למועצת העיר.

בדגל התורה אמרו היום: "לאחר קדנציה של רדיפה והתנכלות למוסדות הציבור החרדי לקהילות ולהתפתחות הרוחנית של הציבור החרדי, לא עולה על הדעת לתמוך בראש העיר הנוכחי ומובן שלא מאפשר הליכה משותפת עם מפלגות שתומכות והופכות לשותפות שלו – תושבי חיפה החרדים ומרגישים על בשרם את ההתנהלות בקדנציה האחרונה בעיר, מתלכדים לקראת המערכה בחיזוק רשימת 'דגל התורה' בראשות הרב מיכי אלפר", את דברי דגל התורה הביא העיתונאי ישראל רוזנר ב'יתד נאמן'.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    אמנם המפלגות אכן התפצלו, אבל התושבים נחושים לא לאפשר ליהב עוד פעם.
    עוד הזדמנות לפלג, עוד לחלן, עוד לא לאפשר.

  2. 4

    אני איש שנוסע באוטובוסים. בשטח יהב לא קיים. לא קיים! יש תיעוב בכל המגזרים והגילאים. לא נראה שיש לו סיכוי. אמר לי פעיל של יהב מדוכן בשד' הנשיא שכמעט אין להם תומכי יהב. הוא אמר לי שגם בזיו זה ככה.
    חשבתי שאצל הקשישים המפאיניקים יהיה לו תמיכה. אבל יש שם כעס גדול עליו בנוגע לנגישות וזיהום האוויר.
    נשים בכלל לא רוצות לתמוך בו בגלל זיהום האויר. הם הולכות למפלגות הירוקים ול"רק לא יהב" נראה לי מהשטח שקאליש מצליחה לקחת את נשות חיפה על סעיף נשי וזיהום אויר.

  3. 3

    יהב טוען שהוא לא "שונא" חרדים. הוא רק לא רוצה אותם בשכונות החילוניות. "שיהיו במקום הערבים בחליסה" הוא אומר.
    בשכונות המעורבות הוא לא נותן כלום לחרדים. בושה למי שמצביע לו.
    זה כמו ש"דגל התורה" תתמוך בראש עיריית ערד…

  4. 2

    ליצמן הביתה מי שיכול לתמוך בבן אדם שעשה הכל בשביל לאמלל את החרדים אין מקומו ביהדות התורה

  5. 1

    לצערי ריך שזה נראה יהב הולך לקחת שוב את הבחירות